علم فیزیک تا حدود زیادی توانسته است پدیده­هایی را که در جهان اطراف­مان مشاهده می­کنیم را در چهارچوب قوانینی تعریف کند تا انسان راحت­تر بتواند جهان ماده را به تسخیر خود درآورد، با این حال هنوز اتفاقات زیادی در اطراف ما رخ می­دهد که دلایل آنها برای ما ناشناخته است. آن بخش از قوانین حاکم بر جهان هستی که هنوز علم فیزیک ابزاری برای مهار کردن آنها نتوانسته است ارائه دهد را فراتر از فیزیک Metaphysics یا همان ماوراءالطبیعه می­نامیم که هر از چند گاهی دانشمندان به قوانین جدیدی در آن حیطه دست می­یابند و عملاً از حالت متافیزیک به شاخه­ای از فیزیک مبدل می­شود.

در زمان­های گذشته عرفا یا افراد روشن بین از وجود هاله­های رنگی در اطراف موجودات صحبت می­کردند و این بخش از جهان ماوراءالطبیعه خارج از سطح آگاهی عموم مردم به نظر می­رسید. تا زمانی که حدود ۷۰ سال پیش دانشمندی به نام سیمون کرلیان برای اولین بار توانست از این هاله­های انرژی تصویربرداری کند که امروزه این شیوه به عکاسی کرلیان معروف است.

انرژی دریافتی بدن ما از تنفس، نوشیدن آب، تغذیه، نور خورشید و ماه  تامین می­شود، دوستانی که دوره­های آموزشی موسسه­ی اینلایت را پیگیری می­کنند از تاکید استاد مقدم بر تمرینات تنفسی،  نوشیدن آب خورشیدی و نورخواری اطلاع کامل دارند.

در اینجا رنگ­های مختلف هاله­های انرژی اطراف بدن را می­بینیم که تفاوت آنها به خاطر تفاوت افکار، احساسات، عواطف، سلامتی و… می­باشد.

در این عکس در بخش­هایی از بدن نقاط رنگینی دیده می­شود که آنها را چاکرا می­نامند، این نقاط مراکز تبادل انرژی با محیط اطراف هستند.

سطح انرژی مواد غذایی که ما ممصرف می­کنیم با پخته شدن تغییر می­کند.

در این عکس تفاوت سطح انرژی یک قارچ طبیعی با یک قارچ پرورشی را می­توان مشاهده کرد.

امروزه می­توان با بازار مناسب و بررسی سطح انرژی بدن عوامل ایجاد بیماری در بدن را قبل از نمایان شدن در جسم مشاهده و با ترمیم هاله­ها از ایجاد بیماری پیشگیری نمود.

این هاله­‌ها بخشی از نورهای غیر قابل روئیت توسط چشم انسان می­باشند که سراسر وجود هر موجود جانداری را فراگرفته­اند، منشأ این نور انرژی حیاتی یا همان انرژی متافیزیکی است که در زبان چینی به آن (چی) در زبان ژاپنی به آن (کی) و در زبان سانسکریت به آن (پرانا) مي­گويند. اهل تصوف در ایران به آن (برکت) یا (باراکا) می­گفتند.

این بخش مقدمه­ی مختصری بود برای آشنایی با هاله­های انرژی، ان‌شاء‌الله در بخش‌های بعدی توضیحات جامع­تری در مورد این انرژی و همچنین تمریناتی برای توانایی لمس این انرژی با دست ارائه می­گردد.


“جناب آقای محسن آب­یاری”

 


 

در بخش اول با هاله­هایی که تحت اثر انرژی حیات یا همان (چی) اطراف موجودات زنده تشکیل می‌شوند آشنا شدیم.

انرژی حیات این هاله­ها را در اطراف تمام موجوداتی که ما به عنوان موجود زنده می­شناسیم اعم از جانوارن و گیاهان و درکل هر بافت زنده­ای، حتی تک سلولی­ها هم ایجاد می­کند و بدون آن حیات به این شکلی که ما درک می­کنیم وجود ندارد.

در اين بخش می­خواهیم به این مطلب بپردازیم که تماس انرژی حیاتی با اجسامی که ما آنها را بی­جان می­خوانیم چه اثری می­تواند داشته باشد؟ مثلاً زمانی که در اتومبيل خود نشسته­اید چه فکری درباره­اش می­کنید؟ یا وقتی کلید را در قفل خانه می­چرخانید چه احساسی دارید؟

ما هر آن از طریق چاکراها و هاله­های خود در حال تبادل انرژی با محیط اطراف خود هستیم در هر آن به هر وسیله­ای که دست می­زنیم اثری از هاله و انرژی خود بر آن به جای می­گذاریم. این اثر به دلیل اینکه آن اجسام از خود انرژی حیاتی به بیرون نمی­فرستند و توان پاکسازی خود را ندارند، بر روی آنها باقی می­ماند. (البته این موضوع شامل چیزهایی که دور از دسترس ما هستند ولی حس خاصی به آنها داریم هم می­شود) و همیشه امکان این وجود دارد که حس انسان در لحظه­ی لمس آن جسم یا فکر کردن به آن را تشخیص داد.

به طور مثال مکان­هایی که بی­دلیل از بودن در آنها حس حس خوشایند یا ناخوشایندی به ما دست می­دهد، به دلیل این است که توانسته­ایم انرژی به جا مانده از دیگران در آنجا را حس کنیم. به زبان ساده همانطور که گفته می­شود روزی فرا می­رسد که همه چیز درباره­­ی ما شهادت می­دهند و هیچ دروغی در آن روز امکان­پذیر نیست، آن شهادت راستین چیزی جز اثر لحظه به لحظه­ی هاله­های خودمان در این دنیا نمی­باشد.

پس با اوصاف همیشه باید به یاد داشته باشیم که حس خودمان و محیط اطراف­مان را خوب و مثبت نگه­داریم و در غیر این صورت در وضعیت صفر قرار بگیریم و پاکسازی راه نجات ما در شرایطی است که از مواجهه با آنها احساس خوبی پیدا نمی­کنیم.

توبه:

مورد دیگری که جناب مقدم در آموزش­های صد میدان تأکید فراوانی برآن دارند توبه است، ما شاید نتوانیم دوباره به مکانی که ناخواسته اثری ناخوشایند از هاله­های خود در آن باقی گذاشته­ایم برگردیم ولی فاصله و بُعد مکانی در اثرگذاری انرژی هیچ محدودیتی ایجاد نمی­کند و برای پاکسازی و توبه نیاز به مراجعه به مکان خاصی نداریم.

استاد مقدم بارها توضیح داده­اند که وظیفه­ی ما آگاهی است و همین که آگاه شدیم نسبت به لزوم پاکسازی و به اصطلاح همان توبه کار را انجام شده بدانیم. در دوره­ی کیمیای ذهن هم مثال­هایی زده می­شود که برای انجام کارها اگر آداب خاصی رعایت می­گردد فقط برای بالاتر بردن ایمان ما است وگرنه با یک نیّت و حتی یک بشکن زدن هم می­توان کار را انجام شده دانست.

ان‌شاء‌الله در مباحث بعدی بیشتر به موضوع تبادل انرژی بین انسان­ها دریافت انرژی از محیط و تجربیات افراد از حس انرژی خواهیم پرداخت.

ریحانه پوربدخشان

نویسنده

دیدگاه کاربران

    نظری ثبت نشده است . اولین نظر را ثبت کنید

ثبت دیدگاه

در حال پاسخ به @ هستید لغو

وبلاگ مشابه